Hallo lezers,
Graag zou ik willen weten of een L65 350 zo gewisseld kan worden voor een L05 350.
Starterkrans word een ander vanwege krukas met 1 pakking, maar hoe zit het met de rest zoals bak, manifold, ontsteking, waterpomp, etc....
Ben benieuwd....
L65 naar L05 swap
Re: L65 naar L05 swap
Ja dat zou moeten passen.
Waar zou je het alleen ombouwen en niet de originele motor reviseren laten? Dan kun je deze meteen laten aanpassen naar je wens. Een L05 is nu niet echt een pk pakhuis.
Waar zou je het alleen ombouwen en niet de originele motor reviseren laten? Dan kun je deze meteen laten aanpassen naar je wens. Een L05 is nu niet echt een pk pakhuis.
-
- Posts: 214
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: L65 naar L05 swap
Het gaat me niet zozeer over het pk gehalte, het gaat me puur om en soort reserve blok.
Trouwens de L65 is een 2 bouts met 145pk van de fabriek en de L05 is een 4 bouts met geen idee hoeveel pk, maar volgens mij een betere basis om iets leuk mee te bouwen.
Kwam ook het volgende artikeltje tegen:
L05
De L05 werd in 1987 geïntroduceerd voor gebruik in Chevrolet/GMC-trucks in de GMT400 (geïntroduceerd in april 1987 als modellen uit 1988) en de R/V-serie trucks zoals de K5 Blazer, Suburban en pickups uit het ronde tijdperk die voorheen werden geclassificeerd als de C /K tot 1991 met chassiscabines en 4-deurs crewcabines. De L05 werd ook gebruikt in de G van modellen en de P30 step vans. Bovendien werd de L05 gebruikt in het politiepakket Caprices met 9C1-optie en in de volgende voertuigen:
Voertuigen die de L05 . gebruiken
1992/1993 Buick Roadmaster sedan en stationwagen
1990-1992 Cadillac Brougham (optionele motor)
1993 Cadillac Fleetwood
1989-1993 Chevrolet Caprice 9C1 politiepakket (roller cam); 1A2-optie speciale tankstationwagen
1992/1993 Chevrolet Caprice wagon (optionele motor)
1993 Chevrolet Caprice LTZ
1992 Oldsmobile Custom Cruiser wagon (optionele motor)
1995-1996 AM generaal Hummer H1
Maar de vraag is eigenlijk of de gatenpatronen overeenkomen, of krijg ik allerlei verassingen........
Trouwens de L65 is een 2 bouts met 145pk van de fabriek en de L05 is een 4 bouts met geen idee hoeveel pk, maar volgens mij een betere basis om iets leuk mee te bouwen.
Kwam ook het volgende artikeltje tegen:
L05
De L05 werd in 1987 geïntroduceerd voor gebruik in Chevrolet/GMC-trucks in de GMT400 (geïntroduceerd in april 1987 als modellen uit 1988) en de R/V-serie trucks zoals de K5 Blazer, Suburban en pickups uit het ronde tijdperk die voorheen werden geclassificeerd als de C /K tot 1991 met chassiscabines en 4-deurs crewcabines. De L05 werd ook gebruikt in de G van modellen en de P30 step vans. Bovendien werd de L05 gebruikt in het politiepakket Caprices met 9C1-optie en in de volgende voertuigen:
Voertuigen die de L05 . gebruiken
1992/1993 Buick Roadmaster sedan en stationwagen
1990-1992 Cadillac Brougham (optionele motor)
1993 Cadillac Fleetwood
1989-1993 Chevrolet Caprice 9C1 politiepakket (roller cam); 1A2-optie speciale tankstationwagen
1992/1993 Chevrolet Caprice wagon (optionele motor)
1993 Chevrolet Caprice LTZ
1992 Oldsmobile Custom Cruiser wagon (optionele motor)
1995-1996 AM generaal Hummer H1
Maar de vraag is eigenlijk of de gatenpatronen overeenkomen, of krijg ik allerlei verassingen........
Re: L65 naar L05 swap
In de basis zijn alle sbc van 1955 tot 2003 uitwisselbaar.
Alleen de eerste 3 jaar hebben geen side mounts, dus vanaf 1958+ tot einde productie past. Zoals je eerder aangaf zien de verschillen in de starterkrans en bij de vortec blokken is het inlaatspruitstuk anders. De details kunnen wel eens wat frustratie geven
Alleen de eerste 3 jaar hebben geen side mounts, dus vanaf 1958+ tot einde productie past. Zoals je eerder aangaf zien de verschillen in de starterkrans en bij de vortec blokken is het inlaatspruitstuk anders. De details kunnen wel eens wat frustratie geven
-
- Posts: 214
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: L65 naar L05 swap
Duidelijk dankjewel