Quick 4 stand alone module

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Quick 4 stand alone module

Post by Indianjohn »

Als eerste een gezond 2024 toegewenst. :thumbs:

Heeft er iemand ervaring met de trans modules, ze zijn er van TCI, USShift, GM noem maar op.
Aangezien ik eraan denk om mn TH350 te vervangen voor een 4L60e, en de mogelijkheden aan het bekijken ben, en na wat lezen lijkt de module van us shift mij wel wat.

Image

https://www.usshift.com/usq4.shtml

Ga eerst wat experimenteren met een hele goedkope oplossing,

Image

Namelijk €29 bij alixpress, maar dan bedien ik zelf de versnellingen en lock- up.

Om een automatische bediening te verkrijgen, moet je wel naar een module en wat sensoren, deze kosten rond de $1000.
Dit wil ik er best aan uitgeven, maar wil eerst graag wat meningen horen.
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Quick 4 stand alone module

Post by gert »

das een flinke investering, en wat levert dat dan op als voordeel?
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Quick 4 stand alone module

Post by Indianjohn »

Echt een voordeel zal het niet zijn, in ieder geval een overdrive en wat lager brandstof gebruik? Maar de bak heb ik, deze zat bij een aangekochte motor en heb ik versterkt en gereviseerd. Dacht hem eerst weer door te verkopen en op zoek te gaan naar een 700R4, maar na wat leeswerk op verschillende fora, blijkt dat het best een geschikte bak is tot 700pk na de versterking.
Er is aardig wat info over te vinden, en ook over hoe hem te laten schakelen zonder computer. De electronica is helemaal niet zo moeilijk en ik vind het wel een leuke uitdaging, om dit in de Camino te bouwen. :cool:
Heb trouwens op E-bay al een unit voor $500 gezien, maar ben erg benieuwd of iemand hier al mee bezig is (of geweest)!
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Quick 4 stand alone module

Post by gert »

dat lager brandstof verbruik lijkt me niet echt een overtuigend argument, zeker niet voor die paar km die je met zo'n auto rijdt.
lpg erin zou een beter argument zijn.
zeker wel een leuke technische uitdaging, succes!
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Quick 4 stand alone module

Post by Indianjohn »

gert wrote: Tue Jan 02, 2024 4:03 pm dat lager brandstof verbruik lijkt me niet echt een overtuigend argument, zeker niet voor die paar km die je met zo'n auto rijdt.
lpg erin zou een beter argument zijn.
zeker wel een leuke technische uitdaging, succes!
Lpg zit er al in, het meest aantrekkelijke is de overdrive.
Een 700R4 is dan het makkelijkst, maarja die heb ik niet. :cry:
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Quick 4 stand alone module

Post by gert »

ik heb een 700r4 in mijn cobra, maar ik gebruik die overdrive nooit, ik heb de stekker eruit getrokken, dat rijdt veel prettiger
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Quick 4 stand alone module

Post by Robin_Chevelle »

Ik rij met een 4l80e en compushift controller in mijn 70er Chevelle.
Voor mij de ideale combinatie. Ben er zo tevreden over dat ik nu ook een 4l80e en compushift in mijn busje ga bouwen.
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Quick 4 stand alone module

Post by Indianjohn »

Die compushift controllers zijn flink duurder dan de Quick 4, hoezo heb je gekozen voor compushift? :)
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Quick 4 stand alone module

Post by Robin_Chevelle »

Indianjohn wrote: Sun Jan 21, 2024 1:48 pm Die compushift controllers zijn flink duurder dan de Quick 4, hoezo heb je gekozen voor compushift? :)
Toen ik ermee begon (de 4l80e ombouw) was er weinig info te vinden en niet veel keuze op de markt.
Is zo'n 16 jaar terug alweer denk ik. Ik heb in mijn chevelle de eerste generatie compushift met display.
Ding doet wat die moet doen, alles is instelbaar, is betrouwbaar en werkt gewoon perfect.

De nieuwste versie is prachtig, via een app te bedienen enzo, maar ik heb gewoon de eerste generatie en doet het perfect.
Kon toen ook geen slecht woord over het systeem vinden, ondersteuning was perfect. Zelfs telefonisch kon je ze bereiken met vragen.
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Quick 4 stand alone module

Post by Indianjohn »

@ Robin
Hoe heb je het opgelost met het handgeschakelde gedeelte, de stuurkolom aangepast voor de extra versnellingen,
of vloerbediening gemaakt, mits de chevelle een th400 had of was hij handgeschakeld? :roll:
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Quick 4 stand alone module

Post by Robin_Chevelle »

Indianjohn wrote: Sun Jan 28, 2024 8:51 am @ Robin
Hoe heb je het opgelost met het handgeschakelde gedeelte, de stuurkolom aangepast voor de extra versnellingen,
of vloerbediening gemaakt, mits de chevelle een th400 had of was hij handgeschakeld? :roll:
Niet ;)
Heb de shifter aan mijn stuurkolom. De stang passend gemaakt (verlengd) naar de hevel van de 4L80e.
De indicator in mijn snelheidsmeter klopt voor de P / R / N / D en daarna niet helemaal maar dat gebruik ik niet.
Rij altijd in drive. Het de compushift sinds ik flippers achter het stuur heb op semi automaat staan.
Dus shifter in D en het is een automaat, raak ik een flipper aan kan ik schakelen. Laat ik gas helemaal los is het weer een vol automaat.
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Quick 4 stand alone module

Post by Indianjohn »

Dat is een oplossing die mij wel past , heb er namelijk een bank in zitten en wil eigenlijk niet aan een floor shifter vanwege de derde zitplaats,
Thnx :thumbs:
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Quick 4 stand alone module

Post by kikkegek »

gert wrote: Sat Jan 20, 2024 12:07 pm ik heb een 700r4 in mijn cobra, maar ik gebruik die overdrive nooit, ik heb de stekker eruit getrokken, dat rijdt veel prettiger
de stekker is alleen voor de lockup..om de laatste 10% verlies eruit te halen bij lage belasting. Soort 5e versnelling. JE OD, overdrive, is gewoon de 4e versnelling. Die wordt ook met stekker los gewoon ingeschakeld.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Quick 4 stand alone module

Post by kikkegek »

Ik heb zelfs een Microsquirt Transmissie controlller op mijn 4L80e automaat.
Interface is niet de simpelste, maar volgens mij nog steeds goedkoopste oplossing:

https://www.jfetech.nl/Megasquirt/nl/Tr ... ie-Control

Ik heb m zelf ook op mijn 77er GMC Suburban. Dit is mijn projectpagina:
https://www.facebook.com/77suburban
Ik heb een Megasquirt MS3X op mijn 454 big block met lpg injectie en losse coils en stuur er ook mijn 2 cooling fans mee aan.
En ik heb via can bus mijn Microsquirt TCU voor mijn 4L80E gekoppeld met de MS3X.
werkt als een tiet.
Ik rijdt met mijn 7.4L big block 1op 5 tot 6 op lange stukken op de grote weg met 100-130kph.

Quick4 heb ik ook een paar keer afgesteld. Simpele installatie, simpele interface. t werkt gewoon.
hier kan je wat van die project terug vinden die ik geholpen heb afgelopen jaar:
https://www.facebook.com/shift.services.nl
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Quick 4 stand alone module

Post by Indianjohn »

Thnx kikkegek, ga het bekijken :thumbs:
Post Reply